Marketing internetowy to zbiór działań wykonywanych w internecie, które mają na celu zwiększenie widoczności naszej firmy i pozyskanie nowych klientów. Do działań tych zaliczyć można pozycjonowanie i powiązany z tym marketing szeptany. Do tego dochodzą kampanie reklamowe, prowadzenie kont firmowych w social mediach czy współprace z influencerami. To skuteczne metody marketingu internetowego, które przynoszą w miarę szybkie efekty. Jedynie na wyniki pozycjonowania trzeba nieco dłużej poczekać, gdyż zazwyczaj potrzeba kilku miesięcy. 

Skuteczne sposoby marketingu internetowego

Pozycjonowanie strony polega na jej zoptymalizowaniu pod kątem SEO, a także poprawieniu płynności. Samo to działanie zwiększa widoczność strony w wynikach wyszukiwania, jednak przy dużej konkurencji nie będzie to wystarczające. Na stronie muszą znaleźć się frazy kluczowe, które są często wyszukiwane przez ludzi. Do tego sama strona musi płynnie działać, w tym również na urządzeniach mobilnych, co jest ważne. Trzeba skupić się na poprawie szybkości strony i usunięciu ewentualnych błędów. Wewnętrzne linkowanie czyli linki, które przenoszą do poszczególnych zakładek czy działów strony, to również ważny element w pozycjonowania.

Marketing szeptany, jak już wcześniej zostało wspomniane jest po części związany z pozycjonowaniem. To inaczej polecanie produktów czy usług danej firmy na różnego rodzaju forach czy grupach tematycznych. Stąd też wpływa to na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie Wrocław jest bardzo skuteczne. Marketing szeptany to przede wszystkim branie udziału w różnego rodzaju dyskusjach na forach, blogach tematycznych czy na portalach społecznościowych. Ma to na celu umiejętne wplecenie reklamy strony w publikowane tam treści. Przykładowo reklamując usługi prawnicze można opowiadać jak to ten konkretny prawnik uratował nam życie w trudnej sytuacji. Co ważne trzeba tworzyć unikatowe treści na poszczególne strony, gdyż udostępnianie w wielu miejscach tego samego tekstu zostanie odebrane jako spam, co może obniżać pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Prowadzenie kont firmowych na portalach społecznościowych to dobry sposób na zwiększenie widoczności naszej firmy, a zwłaszcza wśród osób młodych. W końcu to młodzież najwięcej czasu spędza na przeglądaniu social mediów. Stąd też, jeśli nasze produkty są skierowane do młodych osób, social media stają się dobrymi sposobem na pozyskanie klientów. Prowadzenie kont firmowych najczęściej polega na dodawaniu jednego bądź dwóch postów tygodniowo. Do tego celu wykorzystuje się aplikacje takie jak Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok czy YouTube. Na każdym z portali powinny znaleźć się linki przenoszące do naszej strony firmowej, aby potencjalni kupujący mogli w łatwy sposób do nas trafić.

Współpraca z influencerem to skuteczna opcja na pozyskanie nowych klientów, gdyż obecnie wiele osób sugeruje się opinią swoich idoli. Influencer jest osobą, która zgromadziła grono fanów wokół swojej osoby, a swoje zasięgi może spieniężyć. Współpraca z influencerem nie należy do najtańszej, ale jest bardzo skuteczna. Fani danego twórcy chętnie korzystają z polecanych produktów, gdyż wieżą jego opinii. Jednak dużą rolę odgrywa wybór odpowiedniego influencera, który nie miał styczności z oszustwami czy nie reklamował szkodliwych produktów, co niestety w ostatnim czasie jest dość często spotykane.

Artykuł przypisany do: